Thursday, January 30, 2014

mcm mana nak motivasikan diri?

korg tengah down ye? meh cuba fikir camni...


aku selalu fikir +ve mcm ni.. in case aku tdk berpeluang utk menjadi ibu..

-mungkin sbb aku xmampu untuk jadi seorang ibu yang terbaik..
-menggalas tangungjawab sebagai seorang ibu sgt berat.. mendidik, membesarkan.. bukan mudah..
-Allah tdk mahu aku menangung dosa yang mungkin anak-anakku lakukan.. hidup di dunia akhir zaman bukan mudah.. dan lihatlah bagaimana anak-anak dan remaja kini..mampukah kita sbnrnye menanganinya?
-mungkin anakku cacat dan Allah tahu aku xmampu menangungnya..


Allah lewatkan aku mengandung mungkin juga kerana....
-Allah mahu aku lebih bersedia menjadi ibu..
-Allah mahu aku cukup kuat untuk membesarkan anak-anak dengan dunia yang penuh cabaran kini
-Allah mahu aku kumpul dulu wang bagi menampung perbelanjaan anak-anakku (kembar mungkin) yeeyyeye!
- Allah nak aku habiskan master dulu supaya bila morning sickness xdelah keje aku tertangguh! hehee

sungguh Allah maha mengetahui segalanya...Dia akan berikan yg terbaik buat kita semua.... kadang-kadang kita fikir inilah waktu yang terbaik..kita dah bersedia untuk menimang cahaya mata.. tapi Allah lebih tahu segalanya.. bersabarlah dan terus berdoa... ingat sebab Allah sayang kita diuji kita...






No comments:

Post a Comment

thank you for ur time dear readers! love u!