Friday, January 03, 2014

Klinik pakar wanita Medina, Taman Melati

Next entry.. almaklumlah sekali diam..lama diam sbb sebulan lepas busy dgn asgments n exams.. skrg dah free tu blogging habis habisan :P

mst familiar kan dengan nama Klinik Pakar Wanita Medina ni.. opss lupe.. famous kpd TTC-ian (yg usaha untuk pregnant)..kikikiki juga famous adalah dr nya iaitu Dr Marshitah yg kalau korg review bloggers2 lain kata die tersangatlah lembut dan islamic..

Tempat klinik ni adalah di jalan MRR2 Taman Melati.. sebaris dengan Petronas Tmn Melati yang ade Mcd tu n deretan2 kedai yg fames dkt kawasan Tmn Melati MRR2 tu.. Klinik ni betul2 sebelah secret recipe..

Last aku call klinik ni masa bln 11 ke 12 cmtu xingt.. punye susah nak call klinik ni.. gigih aku call berkali2 akhirnya dpt jugak..alhamdulillah.. tapi 2 bulan appointment ok! punya ramai.. hehe dan tarikh appointmentnye adalah esok 4 Jan 2014.. tarikh yg aku tunggu2 dr 2 bulan lepas.. excited tp cam cuak pun ye jugak.. hehee


apa yang wat kan aku nak ke klinik ni?

1. utk self satisfaction jugak nak tau sbb n punca blom pregnant wpun tahu rezeki tu dr Allah.. tapi ni salah satu usaha kan??

2. sbb before ni aku pernah g 1 gynea non muslim di rawang.. serius hanya mencekau duit..tpi i got nothing.... siap aku rasa die tersalah amek urine org lain... hahahaaa so this time kte try yg betul2 islamic punya..


what should u do before attend to this clinic?

nurse telah menasihatkan saya dlm masa 2 bulan nak ke tarikh appointment ni utk consume bbrpa makanan sunnah..supaya bila dtg appointment nnt khasiat drpd mknn2 ni dah ade;

utk perempuan :
1. madu
2. pati delima
3. kurma
4. susu kambing

utk lelaki :
1. madu
2. pati delima
3. susu kambing
4. kurma
5. buah fiq

dalam bnyk2 benda yg die suh makan tu aku hnya consume 2 je...kikikiki aku amek pati delima n madu..sebab tak berkesempatan nak g beli..boleh?? tapi betul dan rasa masa sgt cpt berlalu....sampai tak sedar dah 2 bulan..dan xsempat nak g cri susu kambing dan segala yg lain..hehee

actually kat klinik tu sendiri ade jual semua2 tu..cume aku dah cmpare harga..harga kat klinik tu a bit mahal...tp terpulanglah pd ind mana pilihan yg korg nak..

to let u guys know..madu aku consume brand Al-Shifa dan Pati Delima brand gulsan

semoga esok berjalan dengan baik n lancar n dpt berita yang gembira2..maksud aku xde penyakit n benda2 lain yg xelok lah atau pelik2 kan... amin...

aku ade tnya gn nurse brp byrn utk check fertility @ kesuburan ni die kata bwh RM300 tak termasuk ubat..so pada sesiapa yang plan nak pg..make sure kumpul la duit dlm RM500 ke utk preparation.. sbb xtau ubat apa yang die nak bg kan...

love u alls!

3 comments:

  1. sy br je g..rm600..new pt..ubat js olive oil n madu je sy bli..:)

    ReplyDelete
  2. saya cadangkan pergi la ke hospital umra..depan stadium shah alam...betol2..dpn stadium..
    mmg service doctor bagus and fees pun murah ..selalu nya dlm rm90 to rm140..termasuk ubat.
    ramai yg dah gi ke sana..dah Berjaya dpt anak....alhamdhlah..rezeki allah yg bagi..
    artis yg pernah jumpa disana...nabil (rancangan meletop tu)..
    all the best u alls..

    ReplyDelete
  3. We are Owner and Operator a General Practice (GP) Clinic in Bandar Sungai Long, Bangi and Putrajaya (Presint Diplomatik - Klinik Pakar KASIH).

    We are looking for a dedicated Medical Officer Requirements at Bandar Sungai Long Clinic:-
    Lady doctor
    MBBS or equivalent from a recognized institution approved by Ministry of Health Malaysia
    Possess valid Annual Practicing Certificate
    Registered with Malaysia Medical Council
    Minimum 2 years working experience in Obstetric & Gynecology
    Attended an Obstetric Life Saving Skill
    Attended A Neonatal Resuscitation Program
    Working hours negotiable with minimum on-call
    Very attractive salary RM7,000 (starting)
    Kindly please send to recommend CV to: aznial@gmail.com

    Clinic information:-

    PUSAT RAWATAN SUNGAI LONG
    NO. 12 JALAN SL 1/13
    BANDAR SUNGAI LONG
    43000 KAJANG
    SELANGOR
    TEL / FAX: 03-90114833


    Regards
    Ir. Aznial Rahmat
    Director
    KASIH Group
    012 312 9264
    aznial@gmail.com

    ReplyDelete

thank you for ur time dear readers! love u!