Monday, March 17, 2014

Charity run for my student

Salam to everybody....



saya ade seorang student yang namanya Ahmed datang dari tanah palestin, GAZA.. skrg die dah graduate n did tried to find job here in Malaysia.. tapi masalah dgn visa di mana kebanyakan company nak yg dah ade visa or tanggung visa sendiri..

so end up with die nak return semula ke GAZA... jika kamu semua tanya saya tentang apakah dia akan mendapat kerja atau selamatkah dia di sana.. saya takde jawapan tu.. hanya Allah sahaja yang tau rezeki dan keadaanyanya di sana nanti..

so disebabkan visa Ahmed ni dah hbs di Malaysia which is on 17 March 2014.. so semalam (16/3/2014) die telah ke Cambodia sbg tourist untuk tunggu Border GAZA bukak.. family dia akan inform die masa Border tu nak buka.. so die akan directly beli ticket ke Egypt (Mesir) dan kemudian ke GAZA dengan menaiki bas..

yang saya tahu dpt information ni dr dia.. Gap between border tu buka adalah +- 15-20 hari dan apabila buka pula hanya untuk 2 hari sahaja..

jadi TUJUAN saya adalah untuk mendapatkan DONATION buat Ahmed bagi tujuan membeli tiketnye (flight + Bas) ke GAZA dan juga kehidupannya di cambodia selama die tinggal di sana...
Ahmed telah check ticket dan katanya ticket ke Egypt berharga 700 USD (+- RM 2700) bas lupe tanya..

Sekiranya dengan izin Allah saya cuba untuk mendapatkan bantuan kewangan buat Ahmed... marilah kita sama-sama kumpulkan duit +- RM 5000 buat keperluannya..

Sekiranya ada pihak yang ingin membantu, amatlah di alu-alukan..boleh hubungi saya untuk mendapatkan acc num dia.. 014-5655 495

the conversation of me n him



Ahmed yang paling kanan


16/3/2014 : hantar Ahmed ke airport untuk ke cambodia.



6 comments:

  1. madam,that mean dia dh xdtg lg la?

    ReplyDelete
  2. The border is already open today.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..perhaps yes n perhaps not.. bcoz in 1 news said it still closed http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=684486 (read this news).. new update of him, he has not yet get e pass from egypt embassy to get through to egypt.. i'll post new entry regarding this.. this is his challenge that Allah tested him..

      Delete

thank you for ur time dear readers! love u!