Tuesday, November 19, 2013

Wedding Preparation @ preparation kahwin Part 5 : Reception (His Side) a.k.a bertandang

salam... owh i know lambat update.. just bz with my works+assgments things..huhu 2 in 1 kan.. so kejap attend hal keje kejap attend assgments..hehe pandai2 la kene bahagi keje walhal main buat je mana dan :P ehehhe

continue with wedding things kali ni part bertandang pulak kan :P

part bertandang ni lagi la simple n senang sebab semuanya dah disediakan oleh pihak lelaki...aku cuma perlu fikir baju aku n husband, and make up.. thats all :P lain2 part family sebelah husband uruskan mcm catering, doorgift dan semua dan segalanya..

so ni lah dia baju aku.. sangat simple jugak.. nak tau rahsianya? tgk baju2 ni dulu k..jap g aku reveal secret of this baju! we chose turqoise!

my baju!
close up
husband's baju melayu

here r our clothes!
so ni yang korang tunggu2 kan secret aku punya baju..depends on individual..mcm aku, i do prefer save tapi nampak class atau org kata nampak la bju pegantin..ade org mmg nak totally wedding day so semua nak yg grand..mcm aku ckp td..depends.. mcm baju aku ni boleh jugak esok2 nak wat baju raya dengan syarat badan kene maintain :P tapi masalahnya tak maintain da ni.. naik mcm belon da :P hehehe 

so read here the secrets! 
Aku g kat jalan TAR nama kedai nama MADRAS.. dia ade 2 kedai tau.. g kat kedai yg sebelah kiri atau yg sederet dgn Maybank..aku beli kain sari yang 6 meter tu.. harga? RM 63.00 heee yeee tak tipu RM 63 jek! punye beading xhengat tu..dah la 6meter siap skali dengan lining..siap ada balance nak wat baju lain lagi 2 meter tu.. tapi pandai-pandai la korang pilih design supaya takde la nampak cam kain sari sangat kan :P actually ade je sari mahal2..tapi ni yang aku berkenan dan kebetulan murah dan cantik.. :P 

tempah baju aku sepasang RM 90.. syaratnya jangan la ko g tempah kat butik..tp cari je makcik tukang jahit yang korang dah biasa dan tahu jahitan die kemas dan cantik.. yang ni aku jahit gn kakak tempat aku tinggal kat KKB..Kak Zana.. die jahit mmg sedap dan cantik! tu sbb den suko! :P kalau ade yang gigih nak die jahit jugak, boleh ke KKB, kedai atas bus stand..

kalau korang tempah kat butik mmg starting charge is RM250 jahit biasa jek..kalau tambah beads apa semua tu yang jadi sampai RM600 - RM 1K++

baju melayu dan kain kembang aku tu, aku beli kain kat jakel kain vircose ntah apa nama lupe! kain tu mmg sedap tapi a bit mahal.. semeter dkt rm40.. kain aku tu je 3-4 meter xsilap.. tapi harga tempah dikira sepasang ngan baju tu RM 90..sbnrnye boleh je kalau setakat buat kain duyung tapi sengaja nak kembang2..

selendang dan veil aku beli kain kat jakel jugak..kain chiffon..kali ni malas nak wat veil beads2..pakai je selendang kosong, then pakai crown..setel! lagi simple.. selendang tu actually aku beli yang bidang 60 inci..so bahagi 2, dapat 1 selendang, e other parts aku wat veil.. jarumkan dan taruk crown! siap!

make up pulak again guna kak Yusni..tapi kali ni make up over sikit..hahaa no tel kak Yus ada kat entry sebelum ni.. so tgk gmbr la ek..korg judge!






owh sebelum terlupa, aku wat kenduri sebelah lelaki ni kat Masjid Usamah Bin Zaid kat wangsa maju.. tu je tempat yang tinggal, kem wardiben apa semua dah full.. tapi ok jugak la kat masjid ni.. peace, senang orang nak solat n kawasan die pun luas! sewa RM500 tapi dengan syarat, no sounds..pa system, kompang semua tak dibenarkan sbb taknak ganggu orang solat.. tempat kendurinya betul2 die buat bawah masjid... 

kawasan yang sangat luas

budak2 mmg suka, sbb boleh lari puas2..

so end of the story! layankan aje gmbr2 ni ye!

my collegues

foreigner students =)

acara menggedik


love u forever till jannah! amin!



2 comments:

  1. assalam...boleh sy dptkan map msjid usamah??
    fizah.ishak@yahoo.com
    tQ

    ReplyDelete
  2. wsalam ok saya email fizah kejap lgi ye...

    ReplyDelete

thank you for ur time dear readers! love u!