Monday, January 19, 2015

morning sickness sepanjang mengandung




saje nak share pengalaman yang aku alami sepanjang pregnen ni yang mana aku mmg diberi ujian morning sickness sepanjang pregnancy aku.. dr awal sampai la skrg ni yang mana skrg dah 38 minggu.. mmg dugaan..walaupun kdg2 rasa lemau n demotivate tapi bila mengenangkan ni yang aku nak selama ni..insyaAllah kita kuat balik...

tapi mmg kelakar sbbnya kalau dah tak sempat sgt lari pi tandas aku muntah je dlm tong sampah kat opis ni..hahaha naseblah.. tapi pas muntah tu aku ikat la plastik sampah tu..kang semerbak pulak baunye kan.. nnt tgh hari cleaner amek smpah ok dah..ehhehee

dan pulak halnya mengandung ni aku punya satu perangai yg mana xleh bangun awal pagi..kalau bangun pon pastu kene tido balik.. sbbnye kang perut angin..mulalah menggelodak semua dalam perut..makan lambat pon xleh.. salah makan benda yang angin pon xleh.. mmg sensitif la kata org..

betul la org kata setiap org yg mengandung tu tak sama.. sbb kat office ni kami ade dlm 7 org yg pregnen aku la yg plg heaven skali or juara morning sickness..sbb smpai ke sudah xhabis2.. ade tu langsung xkene mornng sickness.. bahagian masing2.. anggaplah Allah nak hapuskan dosa2 kita..

walaupun time pas muntah tu selalu rasa je cm nak nanges..lagi2 skrg dah x 1 opis gn husben.. mmg kekadang down.. baring je kat sudut hujung opis (ade tmpt tok tido) layan tdo sebelum masuk kelas mengajar... huhu bdk opis pon kdg paham sgt tgk kalau aku dah terduduk tepi tong sampah..heee! naseblah opis aku ni kami keje 6 hrs je n flexible time ikut kelas.. kalau 8-5 ptg boleh k.o jugak aku sbb xleh nak bgn pg sgt..pas subuh tdo balik pastu kang kol 10 baru la pi keje.. hehee balik lambat aku xde hal..hehe

so pada sesiapa yang sama cm aku..sabar je la mampu.. insyaAllah doa la sama2 semoga kita mudah bersalin

3 comments:

  1. Assalamualaikum WBT. Tahniah Leya..
    Aku pun ada sorang member nih, dia pun morning sickness dari mengandung sampai bersalin.. Tapi xpa, mcm yang ko cakap, semua tu adalah ujian dari-NYA.

    ReplyDelete
  2. wslm.. hihi tp alhamdulillah time bsalin mudah n bby pun mudah nk jg..alhamdulillah

    ReplyDelete
  3. hi Awak, saya baru baca post awak ni.. problem kite sama :'(, tp sya harap saya kuat mcm awak.. pray 4 me ya. nk cuba call klinik medina tu. btw, tahniah ye! :D

    ReplyDelete

thank you for ur time dear readers! love u!